کد خبر: 1216201
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: تازه‌ترین کنسرت ارکستر سمفونیک سازمان صدا‌وسیما به رهبری ارکستر حسین شریفی در تالار وحدت تهران پیش روی مخاطبان قرار گرفت. 
ارکستر سمفونیک صداوسیما در سومین روز از سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت. این ارکستر، متشکل از مجموعه‌ای از ساز‌های زهی و بادی و کوبه‌ای و همراهی گروه کر به رهبری ارکستر حسین شریفی در قالب جشنواره موسیقی فجر قطعاتی از موسیقی‌های خاطره‌انگیز را به اجرا درآورد. ضمن اینکه در این اجرا ۱۱ قطعه ارکسترال ایرانی برگرفته از آثار استادان پیشگام موسیقی ایرانی از جمله حشمت سنجری، حسین دهلوی، لوریس چکناواریان و مرتضی حنانه روی صحنه رفت. 
قطعه ابتدایی این اجرا «نیایش یزدان» نام داشت و در ادامه «رقص مضراب‌ها» به اجرا درآمد که در هر دو قطعه گروه کر همراهی داشتند. این در حالی است که «افق بیکران»، «دوحالت» و «رقص دایره»، از جمله قطعات بخش اول این کنسرت بودند. بخش دوم کنسرت نیز با اجرای بخشی از اثر «هزار دستان» در قالب تیتراژ آغازین این سریال ماندگار تلویزیونی به آهنگ‌سازی مرتضی حنانه با همراهی نوازندگان پیانو، تار، عود و سنتور که به اعضای ارکستر پیوستند، اجرا شد. 
قطعه «به زندان» (شوشتری) برای سولوی ویلون از دیگر قطعات اجرایی این ارکستر بودکه بسیار مورد استقبال قرار گرفت و در ادامه «سبکبال»، «نغمه ترک» و «ایران» به اجرا درآمد؛ قطعاتی نوستالژیک که بعضاً در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی شنیده شده‌است. «خوشه چین» به آهنگسازی روح‌الله خالقی و خوانندگی مهیار مهرآذر نیز اثر دیگر این کنسرت بود. حسین شریفی، رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما قبل از اجرای این بخش رو به حاضران در سالن گفت: این قطعه را با یاد پدر به مادرم تقدیم می‌کنم و از میهمانان این کنسرت درخواست می‌کنم تا ایستاده پدر و مادر خود را تشویق کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار